fbpx

Nyt, ikonisk logo til Slagteriet


Udgivet: 03. april 2020

En klar, tydelig og moderne silhuet af de gamle bygninger, udgør det nye logo for kulturinstitutionen på Struervej i Holstebro.

Tidligere på året udskrev Slagteriets bestyrelse og ledelse en logokonkurrence. Vinderen af konkurrencen blev Morten Kromann fra kunstnerduoen Jens & Morten, der bidrog med et enkelt logo med en tydelig reference til den karakteristiske bygning på Struervej.

Siden er logoet bearbejdet af Peoplez Reklame- og webbureau fra Holstebro og direktøren for Slagteriet, Pia Stræde Palmelund er nu klar til at præsentere det nye logo sammen med en lille forsmag på, hvordan det kommer til at spille sammen med hele Slagteriets visuelle udtryk.

Det er skønt, at vi nu har et logo, der ikke efterlader nogen i tvivl om, hvor i byen vi befinder os. Bygningen er ikonisk, og det samme er logoet. Det har mange facetter, lige som Slagteriet har det, siger Pia Stræde Palmelund, der er direktør for den selvejende kulturinstitution Slagteriet.

Det nye logo har fået tilført et slogan: ”Let’s meat”.

Det er en finurlig måde at indramme stedets DNA som et inkluderende mødested for mennesker i en historisk ramme, hvor kød har spillet hovedrollen siden 1879, siger Pia Stræde Palmelund.

Hun glæder sig også over, at Slagteriet ikke alene får et nyt logo men også et sammenhængende design. Det er Peoplez, der står bag det nye design, som kommer til at møde de mange brugere af Slagteriet, uanset om de møder det online på hjemmeside og sociale medier eller i bybilledet på plakater og i annoncer for arrangementer.

Vi kommer hele vejen rundt med det grafiske design, og det bliver en fornøjelse at arbejde med, siger Pia Stræde Palmelund.

Hun længes efter, at det igen bliver muligt at arrangere events og andre begivenheder på Slagteriet, hvor alt lige nu er lukket ned på grund af Coronakrisen.

Foråret var fyldt med aktiviteter. De kommer i gang igen, og det glæder vi os alle til, siger hun.

I mellemtiden kan hun glæde sig over, at det nye logo er på plads og at hele det visuelle udtryk er ved at tage form.

Yderligere oplysninger:
Pia Stræde Palmelund, tlf. 2083 8288.